piątek, 9 marca 2012

"Zapach spalonych kwiatów" Melissa De La Cruz

Wydawnictwo: Zysk i S-ka 2011
Oprawa: miękka
Ilość stron: 303
Moja ocena 5/6


Moje spotkanie z prozą Melissy De La Cruz było zupełnie przypadkowe. Przyznam, że zarówno autorka, jak i jej twórczość, były mi całkowicie nieznane. "Zapach spalonych kwiatów" pożyczyła mi siostra, która kupiła książkę, jak mniemam, przyciągnięta piękną, intrygującą postacią z okładki. Zabrałam się za czytanie i byłam miło zaskoczona do momentu, gdy do akcji wkroczyła miotła, na której jedna z bohaterek wzniosła się ponad miasto. Pomyślałam, że tego jednak za wiele i szkoda czasu na czytanie współczesnej baśni. Jednak, jako że mam w zwyczaju kończyć zaczęte książki bez względu na wszystko, i ta pozycja nie została odłożona na półkę. W ostatecznym rozrachunku nie żałuję, gdyż naprawdę  miło było przenieść się na dwa wieczory w świat czarów i magii, nieco inny do tego znanego z baśni czytanych w dzieciństwie. Bohaterkami "Zapachu spalonych kwiatów" są trzy czarownice - matka i jej dwie córki - mieszkające w miasteczku North Hampton, położonym na krańcu świata i nie widniejącym na żadnej z map. Każda z kobiet ma inną osobowość i inne, związane z nią umiejętności nadnaturalne. Najstarsza  - Joanna - potrafi ożywiać rzeczy martwe i uzdrawiać, ale tylko tych, których nie darzy miłością. Jej starsza córka - Ingrid - najspokojniejsza z kobiet należących do rodu Beauchamp, potrafi przewidywać nadchodzące wydarzenia, zaś jej młodsza siostra - Freya - ma dar wyczuwania ludzkich emocji. Wszystkie znają mnóstwo innych czarów i magicznych zaklęć, których jednak nie mogą używać, gdyż dawno temu wyrok Rady zakazał im magicznych praktyk, jeśli chcą żyć wśród zwykłych śmiertelników. Splot wydarzeń sprawi, że czarownice złamią zakaz.  Jakie będą tego konsekwencje dla samych bohaterek oraz dla mieszkańców miasteczka? Czy zlekceważenie wyroku Rady ujdzie im na sucho?
W opisie wydawnictwa czytamy enigmatyczne: "Trzy kobiety, dwóch mężczyzn, jedna tajemnica". Fabuła powieści, dążąca do rozwiązania owej tajemnicy, trzyma w napięciu, a zakończenie sprawia, że czytelnik chce dalszego ciągu. Mam nadzieję, że napisanie kolejnej części jest zamiarem autorki :) Polecam tę pozycję wszystkim Paniom mającym ochotę na oderwanie się od szarej rzeczywistości, przeniesienie się w świat kobiecych emocji, namiętności i tajemnic, okraszonych nutką najprawdziwszych czarów !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz